S ciljem da se kroz dijalog sa nadležnim institucijama vlast, poslodacima i srednjim strukovnim školama otvori diskusija o zajedničkim ciljevima i zadacima vezanim za reformu obrazovanja, Udruženje poslodavacaca FBiH organizovalo je 13. marta 2018. godine okrugli sto "Dualno obrazovanje – učenje temeljeno na radu”.
Nedostatak kvalificirane radne snage već dugi niz godina predstavlja problem sa kojima se susreću poslodavci. Drugi gorući problem je odlazak iz zemlje, posebno onih kvalificiranih radnika koje su obučili poslodavci u svojim kompanijama.
Dualno obrazovanje predstavlja sistem srednjeg obrazovanja u kojem se kroz nastavu u školi i kroz rad kod odgovarajućeg poslodavca stiču znanja, sposobnosti i vještine u skladu sa programom nastave, ali i u skladu sa potrebama tržišta rada.
„Ovaj sistem podrazumijeva da poslodavci školi govore koji kadar im treba, a da u firmama organiziraju dio nastave, s ciljem postizanja kvalitetnijeg srednjeg stručnog obrazovanja i uspostave čvršće veze sa tržištem rada" kazao je stručni savjetnik za srednje obrazovanje Federalnog ministarstva obrazovanja i nauke Amir Demirović.
Primarni zadatak dualnog obrazovanja je, dodao je Demirović, rješenje akutnog problema u BiH, a to je nezaposlenost.
"Veliki broj nezaposlenih su mladi koji ne mogu pronaći posao na tržištu rada, jer ne posjeduju dovoljno vještina, znanja i kompetencije, a rješenje je upravo u dualnom obrazovanju", zaključio je Demirović.
Pomoćnik ministra za obrazovanje i nauku SBK Zoran Matošević pohvalio je nastojanja Udruženja da se ovakom jednom pitanju ozbiljno pristupi.
„Udruženje je postiglo ono što niko nije posljednjih 15 godina, a to je da okupi poslodavce, škole i ministarstva. Potrebno je da federalno ministarstvo usvoji standar za dualno obrazovanje, po kojem će kantonalna ministarstva raditi" , kazao je Matošević.
Direktorica tvornica mašina u Travniku GS-TMT Snježana Kopruner i članica Udruženja poslodavaca FBiH je kao nedostatak u obrazovanju uočila nedovoljno stručno obrazovanje koje mladi ljudi prođu u školama. Ističe da su poslodavci prisiljeni obrazovati mlade kako bi radili kod njih.
"Djeca koja završe četvrti razred srednje škole ne znaju razliku između aluminija i čelika niti četiri osnovne računske operacije i neko sa takvim znanjem ne može raditi na mjestu tokara", naglasila je.
Najveća prednost dualnog obrazovanja je što se obrazuju kadrovi koji trebaju tržištu rada, a u ovom slučaju je to poslodavac koji učestvuje u obrazovnom procesu, kaže Isabel Rapp, voditeljica projekta Stručno obrazovanje u BiH.