Održana sjednica Upravnog odbora Udruženja poslodavaca u FBiH
Na sjednici Upravnog odbora Udruženja poslodavaca u FBiH, održanoj 22. marta 2023. godine članovi su najprije raspravljali o inicijativi za stavljanje van snage Odluke o propisivanju mjere neposredne kontrole cijena utvrđivanjem maksimalne visine marži na pojedine osnovne životne namirnice i druge proizvode i inicijativi za stavljanje van snage Odluke o propisivanju mjere neposredne kontrole cijena utvrđivanjem maksimalne visine marži na naftne derivate. Članovi UO su naglasili da nema razloga da su ove odluke još uvijek na snazi jer su donijete uslijed poremećaja u kretanju i odnosima cijena kao rezultat globalne ekonomske krize uzrokovane pandemijom COVID-19, povećanom potražnjom, slabijom ponudom žitarica, poremećajima u snabdijevanju, itd. Također je naglašeno da su odluke potpuni populizam od strane Vlade te da ih inspekcije koriste za punjenje budžeta. Zaključeno je da će Udruženje zatražiti sastanak sa premijerom Vlade FBiH i ministrom trgovine kako bi se argumentovano tražilo stavljanje van snage ov dvije odluke.
Članovi UO su raspravljali i o inicijativi za proširenje primjene granskih kolektivnih ugovora za djelatnost tekstilne, kožarsko-prerađivačke, gumarske i industrije obuće te za djelatnost hemije i nemetala, koje je potpisalo Udruženje poslodavaca FBiH. Naime, na osnovu člana 143. Zakona o radu FBiH, ministar rada i socijalne politike može proširiti primjenu granskog kolektivnog ugovora i na druge poslodavce koji nisu članovi Udruženja poslodavaca, potpisnice kolektivnog ugovora, za koje se ocjeni da postoji opravdan interes radi ostvarivanja ekonomske i socijalne politike u Federaciji u cilju osiguranja jednakih uslova rada. U navedenim kolektivnim ugovorima strane potpisnice su saglasne da se navedeni ugovori primjenjuju na sve kompanije iz tih djelatnosti bez obzira na strukturu vlasništva i bez obzira da li su ili nisu članice Udruženja poslodavaca FBiH te je zaključeno da će se inicijativa dostaviti ministru rada i socijalne politike FBiH.
Članovi su također donijeli odluke o imenovanju Pravnog i Ekonomskog savjeta. Ovi savjeti su stalna tijela UPFBiH koji imaju zadatak da kontinuirano prate i analiziraju propise iz oblasti finansija, ali i ostale propise koje se odnose ili utiču na rad poslodavaca; daje mišljenja na nacrte propisa i drugih akata koji su od velikog interesa za poslodavce te na osnovu zahtjeva članica pripremaju inicijative za donošenje novih ili izmjene i dopune važećih propisa radi stvaranja povoljnijeg poslovnog ambijenta. U pomenute savjete imenovano je po 11 članova.
Članovi su također donijeli Odluku o utvrđivanju dnevnog reda predstojeće Skupštine UPFBiH te je odlučeno da će se ista održati krajem aprila tekuće godine.
U nastavku sjednice, predsjednik UO Adnan Smailbegović predstavio je prioritetne aktivnosti iz dokumenta "Šta poslodavci očekuju od vlasti". Aktivnosti se, između ostalog, odnose na izmjene Zakona o javnim nabavkama i Zakona o strancima, izmjene Odluke o uvjetima i postupku ostvarivanja prava na oslobađanje od plaćanja uvoznih i izvoznih dažbina, donošenje odluke kojom će se regulisati korištenje šume od strane domaćih privrednika, omogućavanje socijalnim partnerima učešće u izradi i donošenju zakonskih i podzakonskih akata koji su od interesa za poslodavce, na svim nivoima vlasti, te na usvajanje zakona koje je pripremilo UPFBiH.
Članovi su naglasili da se broj parafiskalnih nameta, umjesto smanjuje, svakodnevno povećava, što opet dokazuje maćehinskih odnos vlasti prema bh. privredi, te da je neophodno pripremiti strategiju kako bi se hitno djelovalo na smanjenju parafiskalnih i ostalih bezrazložnih davanja državi. Gorući problem i dalje ostaje nedostatak radne snage. Poslodavci su iskazali razočarenje zbog nesluha politike i neuvrštavanja Prijedloga zakona o izmjeni i dopuni Zakona o doprinosima FBiH i Prijedloga zakona o dopuni Zakona o porezu na dohodak FBiH na dnevni red prošle sjednice Zastupničkog doma PFBiH, a čijim usvajanjem bi se dala mogućnost za brzo povećanje plaća zaposlenih u realnom sektoru do 400 KM. Odluka o prioritetnim aktivnostima je usvojena s napomenom da se dodaje i inicijativa za izmjene Zakona o inspekcijama.
Članovima su prezentovane i usluge DArhiv, jedinstvenog rješenja za poslove ulazne i izlazne pošte, organizaciju i praćenje sjednica sa arhiviranim svim materijalima, upravljanje ugovorima o radu, rješenje koje obuhvata planiranje i korištenje godišnjih odmora, rješenje za upravljanje procesom odobravanja i plaćanja ulaznih računa, usaglašavanje ugovora između više učesnika s evidencijom svih verzija ugovora, kao i rješenje za organizaciju i praćenje realizacije službenih.