Udruženje poslodavaca Federacije BiH
Tel. +387 33 552 460
Fax. +387 33 552 461

Iako je Zakon o registraciji poslovnih subjekata u FBiH izmjenama i dopunama poboljšan, propušten prilika da se rasterete sudovi

Iako je Zakon o registraciji poslovnih subjekata u FBiH izmjenama i dopunama poboljšan, propušten prilika da se rasterete sudovi
U Službenim novinama Federacije BiH 85/21, od 22.10.2021. godine objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama zakona o registraciji poslovnih subjekata u Federaciji Bosne i Hercegovine. Zakon stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH", a počet će se primjenjivati od 1.9.2021. godine.

Iako je u izmjenama i dopunama Zakona prihvaćen veliki dio prijedloga UPFBiH, kojim se tekst Zakona znatno poboljšao u smislu pojednostavljenja procedura registracije poslovnih subjekata, jedna od glavnih primjedbi UPFBiH nije prihvaćena.

Analiza stanja u oblasti registracije poslovnih subjekata u Federaciji Bosne i Hercegovine pokazala je da postojeći sistem ima više nedostataka, od dugotrajnost i složenost postupka registracije poslovnih subjekata do samog otpočinjanja rada. U usvojenim izmjenama i dopunama ovog zakona učinjen je pomak u smislu pojednostavljenja procedura registracije poslovnih subjekata uvođenjem elektronske registracije. Elektronska registracija poslovnih subjekata podrazumijeva povezivanje svih nadležnih registracionih sudova u složeni informacioni sistem Federaciji BiH sa Poreznom upravom FBiH, Upravom za indirektno oporezivanje, Zavodom za statistiku, općinama i eventualno drugim institucijama koje koje su relevantne u samom procesu. Izmjene podrazumijevaju uspostavljanje jedinstvene baze registra koja služi kao centralno mjesto za pohranu registarskih, evidencijskih i statističkih podataka registarskih sudova, kao i isprava i drugih dokaza pohranjenih u elektronskom obliku u zbirku isprava. Uspostavlja se i internet stranica registra koja omogućava pretraživanje i uvid u javne podatke iz glavne knjige.

Međutim, Udruženje poslodavaca FBiH smatra da ovo nije dovoljno jer je registracija i dalje ostala na sudovima, te ovako rješenje neće dovesti do ubrzavanja procesa registracije i njegovog pojednostavljenja zbog opterećenosti rada sudova.

Udruženje poslodavaca FBiH je u amandmanima predložilo da za registraciju i vođenje centralne jedinstvene elektronske baze podataka bude nadležna Finansijsko-informatička agencija, odnosno, da se nadležnost registracije i vođenja registra privrednih subjekata sa sudova prenese na FIA-u. Na ovaj način doći će do rasterećenja sudova a postupak registracije će biti znatno skraćen, jeftiniji i efikasniji.

Rješenje koje je predložilo UPFBiH sadržano je u setu zakona u Inicijativi 20+5+6 koje je podržao Parlament FBiH na tematskoj sjednici održanoj u aprilu 2019. godine. Predložene izmjene je podržala i Svjetska banka, MMF i Europska delegacija u BiH. U izradi su učestvovali eminentni domaći stručnjaci i predstavnici privrede i akademske zajednice.

Udruženje će nastaviti insistirati na usvajanju amandmana kako bi se Zakon poboljšao.